Sztuka projektowania stoisk - wywiad

Na każdym wydarzeniu wystawienniczym stoiska targowe są niekwestionowaną wizytówką firmy. Na co należy zwrócić uwagę podczas ich projektowania, jakie rodzaje stoisk oferujemy oraz jakie trendy aktualnie dominują? Zapytaliśmy o to Mateusza Kanię, kierownika Działu Organizacji Technicznej firmy Targi w Krakowie, który dzieli się swoją wiedzą na temat roli dobrze zaprojektowanych stoisk i ich wpływu na sukces targów.

 

Magda Kuć: Opowiedz, czym dokładnie zajmuje się Dział Organizacji Technicznej?

Mateusz Kania: Nasz dział przede wszystkim jest odpowiedzialny za projektowanie, budowę oraz utrzymanie stoisk targowych. Od A do Z zajmujemy się organizacją przestrzeni wystawienniczej, dbając o to, aby każde stoisko było funkcjonalne, estetyczne i spełniało wszystkie wymagania techniczne oraz logistyczne naszych klientów.

M. Kuć: Jakie rodzaje stoisk oferujecie?

M. Kania: W naszej ofercie mamy kilka typów. Od powierzchni zabudowanych, przez stoiska premium aż po specjalne. Stoiska standardowe, czyli powierzchnie zabudowane to podstawowe konstrukcje, dedykowane przede wszystkim firmom szukającym ekonomicznych rozwiązań. Stoiska premium to już bardziej zaawansowane projekty, spersonalizowane z unikalnymi elementami dostosowanymi do specyficznych potrzeb klienta. Natomiast stoiska specjalne to często ekskluzywne, dużych rozmiarów projekty wyróżniające się innowacyjnym designem i wysoką jakością wykonania.

norwegia_1_rzecz.jpg [4.03 MB]

M. Kuć: Jak wybór i budowa odpowiedniego stoiska targowego wpływa na sukces wydarzeń targowych?

M. Kania: Dobrze zaprojektowane stoisko to klucz do sukcesu na targach. Jego zadaniem przede wszystkim jest przyciągnięcie uwagi odwiedzających, co zwiększa szanse na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Ponadto estetyka i funkcjonalność stoiska wpływają na pierwsze wrażenie, jakie firma wywiera na potencjalnych klientach. Właściwie zaprojektowane stoisko ułatwia komunikację z odwiedzającymi, prezentację produktów oraz pracę samego zespołu targowego.

M. Kuć: Możesz podać przykłady elementów, które wyróżniają stoiska specjalne?

M. Kania: Są to stoiska charakteryzujące się nowoczesnym designem, zastosowaniem wysokiej jakości materiałów oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Mogą to być przykładowo interaktywne ekrany, efektowne oświetlenie LED, czy też elementy multimedialne, które zaangażują odwiedzających. Najistotniejszym jednak aspektem jest ergonomia - przestrzeń musi być zaprojektowana tak, aby umożliwić swobodny przepływ odwiedzających i łatwy dostęp do prezentowanych produktów.

M. Kuć: Jakie są aktualnie najważniejsze trendy w projektowaniu stoisk targowych?

M. Kania: Obecnie dominują trzy główne trendy: personalizacja, interaktywność i ekologia. Klienci coraz częściej oczekują stoisk, które odzwierciedlają unikalny charakter ich marki i zaangażują odwiedzających. Firmy i konsumenci są też coraz bardziej świadomi ekologicznych aspektów działalności biznesowej, dlatego zależy im także na stoiskach przyjaznych środowisku.


M. Kuć: Coraz więcej mówi się o ekologii w kontekście organizacji wydarzeń, Jakie kroki podejmujecie, aby budowane przez Was stoiska były bardziej przyjazne dla środowiska?

M. Kania: Zrównoważony rozwój i działania proekologiczne to temat, który wdrażamy w Targach w Krakowie już od wielu lat. Staramy się wykorzystywać materiały, które są ekologiczne i nadają się do recyklingu. Stosujemy też nowoczesne technologie, które zużywają mniej energii. Ponadto planujemy stoiska w taki sposób, aby minimalizować ilość odpadów produkcyjnych i co najważniejsze promujemy możliwość wielokrotnego użytku elementów stoisk, co redukuje ich szkodliwy wpływ na środowisko.

M. Kuć: Jakie masz rady dla firm, które planują wziąć udział w targach po raz pierwszy?

M. Kania: Przede wszystkim warto dokładnie przemyśleć cel udziału w targach i dostosować do niego projekt stoiska, uwzględniając posiadany budżet. Kluczowe jest także skonsultowanie się z doświadczonymi specjalistami, którzy pomogą w realizacji wizji. Ważne jest również, aby nie oszczędzać na jakości – dobrze zaprojektowane i wykonane stoisko to inwestycja, która zwraca się poprzez większe zainteresowanie odwiedzających i lepsze wyniki sprzedażowe.

Rozmawiała Magdalena Kuć - Marketing Specialist, Targi w Krakowie

 

Potrzebujesz stoiska? Skontaktuj się z nami!

Mateusz Kania
Kierownik działu organizacji technicznej
tel. +48 506 047 424
kania@targi.krakow.pl