23 czerwca podczas Gali konkursu o nagrodę Golden Arrow Targi w Krakowie otrzymały Wyróżnienie w kategorii Experiental marketing – Event marketing – off line za strategię komunikacji 25. Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie®.
30 osobowe jury podzielone na trzy wyspecjalizowane grupy robocze, w skład którego wchodzą doświadczeni marketerzy i przedstawiciele agencji - spośród pięciu nominowanych firm w kategorii Experiental marketing – Event marketing – off line – wyróżnienie przyznali jedynie dwóm. Wyróżnienie Targów w Krakowie ma tym większą wagę, iż w wyżej wymienionej kategorii nie przyznano nagrody głównej.
Konkurs Golden Arrow już od 2006 roku wyróżnia najlepsze i przełomowe kampanie marketingowe. Inicjatywa zespołów magazynu „Media Marketing Polska” oraz Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB dzięki wieloletniej znajomości branży i rynku gwarantuje wysoki poziom merytoryczny konkursu. Jury konkursowe bierze pod lupę narzędzia, innowacyjność i efekty największych zrealizowanych kampanii. Głównym celem konkursu jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i premiowanie przełomowych rozwiązań.
Jubileuszowa, 25. edycja Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie® w swoich działaniach marketingowych nawiązywała do roku romantyzmu ustanowionego w 2022 roku przez Sejm Rzeczpospolitej Polskiej. Słowa Juliusza Słowackiego „Trzeba nam nowych skrzydeł, nowych dróg potrzeba” stały się Big Idea targów – koncepcją kreatywną, wokół której budowane były pomysły na działania promujące wydarzenie. Znakiem rozpoznawczym był romantyczny, kolorowy cylinder, który łączył tradycję z otwartością na zmiany. W social mediach trwał „pojedynek tytanów” Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego, stworzono spot promocyjny z udziałem uczniów jednego z krakowskich liceów, razem z najbardziej rozpoznawalną lodziarnią w Polsce przygotowano targowe lody zainspirowane romantyzmem. To tylko niektóre z podjętych w ramach przyjętej strategii działań, której założenia opierały się na komunikacji w mediach społecznościowych z wykorzystaniem video marketingu i elementów ambient marketingu.
-Wyróżnienie w konkursie Golden Arrow to ogromny sukces, za którym stoją ludzie pełni pasji, energii i świetnych pomysłów. Cieszymy się, że nasza praca zdobyła uznanie i że znaleźliśmy się w gronie firm docenianych za przełomowe i najlepsze kampanie marketingowe w kraju! Nie byłoby to możliwe bez ogromnego wsparcia wystawców, autorów i odwiedzających. Dziękujemy jury za wyróżnienie i gratulujemy wszystkim nominowanym w konkursie – podkreśla Prezes Targów w Krakowie Grażyna Grabowska.
Fot.: Jakub Gzara