Styczeń sprzyja podejmowaniu postanowień zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Trzeba mieć na uwadze, że założone cele i ich realizacja, nie zależą wyłącznie od dobrych chęci. Analizując poprzedni rok i ustalając priorytety na kolejne miesiące warto pamiętać, że muszą być one przede wszystkim mierzalne oraz możliwe do osiągnięcia. Poniżej prezentujemy sześć postanowień, które warto mieć na swojej liście na 2024 rok.
1. Udział w ciekawych wydarzeniach branżowych
Podczas takich wydarzeń można oczywiście wypromować własną markę, poznać konkurencję oraz pozyskać nowych klientów. Bardzo rzadko jednak zauważamy ogromne pole do samorozwoju. Udział w szkoleniach, prelekcjach czy warsztatach, a także możliwość przygotowania prezentacji własnego produktu daje nam szansę nabycia nowych doświadczeń.
2. Rozwój i promocja
Każdy przedsiębiorca wie doskonale, że promocja firmy to niekończące się koszty. Ile opcji i kanałów, w których możemy promować swoją markę, tyle wydatków. Warto się zastanowić nad tym, czy zamiast wydawania środków na niewielkie, mało efektywne reklamy, nie lepiej zainwestować te pieniądze w przygotowanie do udziału w dużych wydarzeniach branżowych, np. targach. Wtedy efektywność naszej promocji zamieni się w skuteczność, a to na pewno zaowocuje!
3. Networking
Nawiązywanie coraz szerszych kontaktów biznesowych to niezmiennie aktualny cel każdej firmy. Jak dotrzeć i poznać konkurencję oraz być może naszych przyszłych partnerów? Warto poszukać ciekawych wydarzeń, w których regularnie biorą udział firmy, z którymi chcemy nawiązać kontakt. Mogą być to szkolenia, warsztaty, targi itp.
4. Pozyskiwanie nowych klientów
To cel, który każda chcąca rozwijać się firma powinna stawiać na górnych pozycjach swojej listy. Dążyć do jego realizacji możemy wielotorowo. Przykładem może być promocja firmy na targach lub innych wydarzeniach branżowych, reklama w mediach oraz poprzez content marketing w internecie. Dobrze zrealizowany cel zwiększy popularność naszej marki, a także przychody firmy.
5. Prezentacja marki szerszej publiczności
Każda ambitna marka dąży do popularności. Pomimo coraz lepszych narzędzi jakie oferuje reklama, nie zawsze możemy mieć pewność, że trafi ona faktycznie do osób zainteresowanych branżą, którą reprezentujemy. Najlepszą reklamę uzyskujemy zatem poprzez prezentację własnej firmy na wydarzeniach branżowych typu targi lub konferencje. Mamy wówczas gwarancję, że odwiedzający to nasi potencjalni klienci, a wchodząc z nimi w bezpośrednie relacje szanse na to, iż okażą się trwałe, są dużo większe.
6. Integracja zespołu
W skutecznym przedsiębiorstwie kluczową rolę odgrywa solidny zespół. Niezaprzeczalnym faktem jest, że udane relacje międzyludzkie stanowią podstawę sukcesu. Jak je budować? Tradycyjne wyjazdy i imprezy integracyjne mogą już nie być tak atrakcyjne dla wszystkich. Warto więc rozważyć kreatywne zadanie zespołowe dla pracowników, takie jak np. przygotowanie prezentacji firmy na branżowym wydarzeniu.
Autor: Paulina Cieślik - Marketing Specialist, Targi w Krakowie