O trendach słów kilka, czyli co niesie nam 2024 rok

2023 rok wysoko ustawił poprzeczkę wciąż odbudowującej się po pandemii branży spotkań. Jak ją przeskoczyć w 2024 roku? Nie podamy gotowego rozwiązania, ale poniżej prezentujemy zestawienie trendów, na które naszym zdaniem warto zwrócić uwagę.

AI i VR 

Sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość to hasła odmieniane w ostatnich miesiącach przez wszystkie przypadki. Zmiany jakie nastąpiły w tym zakresie od drugiej połowy 2022 roku jak na dłoni pokazują, że jesteśmy w erze przyspieszonego rozwoju technologicznego. Obecnie każda branża i niemal każdy zawód są naznaczone technologią, a jej zakres będzie się zwiększał. Z pomocą przychodzą tutaj spotkania i szkolenia na targach branżowych, podczas których można samodzielnie zweryfikować na jakim etapie są te zmiany i w jakim kierunku zmierzają. Cenne będą także bezpośrednie kontakty ze specjalistami i empiryczne sprawdzenie, co w przyszłości pozwoli nam lepiej optymalizować swoją pracę, a czego unikać, bo jest jedynie fake newsem.


Praca i podróże

Chyba nie ma na świecie osoby, która jadąc w służbową podróż, chce zapamiętać nowe miejsce jedynie z okna środka lokomocji. Dlatego czujemy, że trend bleisure, czyli łączenie obowiązków służbowych z podróżami dalej będzie się rozwijał. Uczestnicy targów i konferencji zdecydowanie chętniej biorą udział w wydarzeniach, jeśli mogą przedłużyć swój pobyt i wolny czas przeznaczyć na odkrywanie miasta. To także doskonała okazja dla organizatorów do nawiązania współpracy i zacieśnienia więzi z lokalnymi biznesami, które są kluczowe przy budowaniu atrakcji wypełniających czas po godzinach pracy.

Jakość, jakość i jeszcze raz jakość!

Dziś dla klientów samo „good enough” może już nie być wystarczające. W jaki sposób jakość przejawia się w branży spotkań? Przede wszystkim w oferowanych usługach, organizowanych wydarzeniach i ich obsłudze. Podnoszenie kwalifikacji i pogłębianie wiedzy o aktualne trendy przez specjalistów pracujących w przemyśle spotkań rzutuje na jeszcze bardziej profesjonalny odbiór całej branży MICE. Wystawcy, biorący udział w organizowanych przez nas targach, często podkreślają, że na każdym etapie przygotowań do wydarzenia czują się zaopiekowani, a zespoły organizacyjne stają na głowie, aby sprostać stawianym przed nimi wyzwaniom. Kluczowa jest także jakość pozyskiwanych na targach kontaktów, które w perspektywie mogą zmienić się w długofalowe relacje biznesowe.

Dywersyfikacja działań

Ostatnie lata pokazują, jak bardzo zmieniają się wymagania wobec branży targowej. Dziś targi to już nie tylko miejsce, w którym zawierane są umowy biznesowe, ale także przestrzeń na edukację, a nawet rozrywkę. Bardzo istotna stała się wymiana wiedzy i doświadczeń, dlatego uczestnicy targów oczekują od organizatorów ciekawych szkoleń oraz warsztatów z kluczowymi ekspertami z branży. Coraz chętniej także chcą brać udział w istotnych dla swojego sektora debatach oraz atrakcji organizowanych po zakończeniu dnia targowego.

bleisure.jpg [11.60 MB]

 

Odpowiedzialność i zaangażowanie społeczne

W ostatnich latach bardzo wzrosła świadomość ekologiczna, co przekłada się na zwiększoną troskę o naszą planetę i jakość życia. Według raportu „Zaangażowanie społeczne firm” już 63% polskich klientów jest przekonanych, że marki powinny w swoich działaniach uwzględniać cele społeczne. Według badanych działania CSR i ESG mają ogromny wpływ na reputację i postrzeganie firmy przez klientów. Reasumując – coś, co jeszcze wczoraj było tylko trendem, dziś już przechodzi do codzienności i jest także jednym z naszych priorytetów.

Autentyczność

Nastąpił przesyt idealnymi treściami i pięknymi, ale retuszowanymi zdjęciami. Klienci nie chcą już tracić czasu na mydlenie oczu, zależy im na prawdzie. Marki, z którymi się utożsamiają, powinny dbać o autentyczność i wiarygodność w swoim przekazie, nie może dochodzić do rozdźwięku między deklaracjami a czynami. Obserwujemy, że podczas targów wielu odwiedzających chętnie publikuje w internecie swoje relacje i przemyślenia, dlatego planując swoją komunikację, warto uwzględnić szczerość, np. bardziej wykorzystując USG, czyli treści tworzone przez użytkowników.

ESG.jpg [1.36 MB]

Autor: Magdalena Kuć - Marketing Specialist, Targi w Krakowie