Tematem przewodnim targów są eko-opakowania oraz e-commerce, a blisko 80 najważniejszych wystawców z branży zaprezentuje swoje rozwiązania w aż 10 strefach tematycznych: opakowania, etykietowanie, opakowania ekologiczne, premium, rozwiązania dla branży e-commerce, elementy opakowań, uszlachetnianie druku, standy reklamowe maszyny i usługi.
 
Wydarzenie cieszy się nieustającą popularnością wśród wielu branż, m.in.: spożywczej, kosmetycznej, chemicznej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, elektronicznej, transportowej czy przemysłowej. Udział w targach jest świetną okazją do poznania innowacji, podpatrzenia najnowszych rozwiązań i nawiązania wartościowych kontaktów.



Wyznaczamy kierunki
Na stoiskach wystawców prezentowane będą rozwiązania wyznaczające europejskie i światowe trendy w branży, takie jak eko-opakowania i innowacje. Przykładem jest firma Rbeco –  producent i wyłączny dystrybutor innowacyjnych i ekologicznych produktów w zakresie pakowania luksusowego i przemysłowego. W ofercie firmy znajdują się ekologiczne wypełniacze w postaci wiórek papierowych oraz ekskluzywne papiery, które idealnie wypełniają wnętrza dostępnych pudełek fasonowych, a wykończone stickerem lub wstążką z indywidualnym nadrukiem tworzą niepowtarzalny unboxing experience.
 
Innowacyjnie do tematu podchodzi firma BÜHNEN, która niedawno zaprezentowała pierwszy klej Hot Melt na bazie organicznej. Zawiera on aż 41% węgla pochodzenia biologicznego, wykazuje bardzo dobrą stabilność koloru i lepkości w wytopie, a w dodatku jest przyjazny dla użytkownika ze względu na brak zapachu.
 
Priorytetem firmy Novo-Pak są opakowania tworzone z myślą o naturze. Wszystkie butelki PET mogą być wyprodukowane z RPET-u. Natomiast tradycyjny czarny barwnik może być zastąpiony barwnikiem carbon free, który umożliwia recykling. W swojej stałej ofercie producent posiada również słoiki z bardzo trwałego surowca – PCR - odzyskanego w wyniku recyklingu odpadów plastikowych zawróconych z rynku po konsumenckiego oraz Refill System – opakowania wielokrotnego użytku z wymiennym wkładem.


Branżowe podcasty i webinary
W oczekiwaniu na 14. edycję Packaging Innovations uczestnicy wydarzenia mogli spotkać się podczas serii webinarów z firmą Aniflex poświęconym istotnym tematom związanym z kreacją i produkcją etykiet oraz opakowań.
Rok 2022 to także kontynuacja autorskich podcastów Packaging Innovations. Rozmowy Spakowane, których tematami są topowe zagadnienia branży takie jak eko-projektowanie opakowań, opakowania dla e-commerce, a także wyzwania dla opakowań kosmetycznych czy prawne aspekty obrotu opakowań.

Program towarzyszący
Nieodłącznym elementem targów jest strefa workShops. Wiedza zdobywana na targach podczas wykładów i prezentacji jest szczególnie ceniona przez uczestników Packaging Innovations. Tematyka wystąpień na scenie workShops będzie dotyczyć branżowych trendów, w tym eko-rozwiązań oraz e-commerce. Prelegenci poruszą takie tematy jak: rozwój firmy dzięki oferowanym instrumentom wsparcia, ochrona wzoru opakowania, dyrektywa Single Use Plastics, kreatywne projekty, etykiety premium oraz recykling i biotworzywa. Równolegle z Targami Packaging Innovations odbędzie się organizowana wspólnie z firmą Aniflex konferencja Packaging [R]evolution.

Pełny program workShops tutaj.
Program konferencji Packaging [R]evolution tutaj.

Nowością tegorocznej edycji targów jest bezpłatna usługa umawiania spotkań z Wystawcami poprzez elektroniczny katalog wystawcy.


Konkurs 11. Strefa Studenta
Konkurs daje możliwość studentom na promocję nowatorskich prac szerokiemu gronu odbiorców oraz integrację i nawiązanie relacji biznesowych w środowisku branży opakowań. Prace oceniane są w 3 kategoriach: Wrażenie, Funkcjonalność i Forma, Szata Graficzna. Dla laureatów konkursu przygotowane są atrakcyjne nagrody: możliwość bezpłatnej prezentacji swoich prac w ramach konkursowego stoiska Strefa Studenta podczas Targów Packaging Innovations oraz nagroda pieniężna dla trzech laureatów. Podczas targów odbędzie się rozstrzygnięcie wyników konkursu.

Dzięki użyciu licznych kanałów dotarcia, umiejętnemu łączeniu poszczególnych form promocji, targi stają się jednym z najskuteczniejszych narzędzi budowania trwałych relacji biznesowych.


Wstęp na targi jest bezpłatny, wymagana wcześniejsza rejestracja na stronie packaginginnovations.pl.
Do zobaczenia już 31.05 i 01.06 w EXPO XXI Warszawa!